Vrijdag, 15 februari 2008

Vandaag moest ik dus terug naar het ziekenhuis om te kijken of ik zou worden opgenomen. We moesten om half elf op de afdeling zijn om te kijken hoe ik er aan toe was en dan zou een beslissing worden genomen of ik werd opgenomen of niet. Toen we aankwamen werd er gekeken of ik koorts had en werd er bloed afgenomen, hierna ging de dokter kijken of de kuur gewoon kon worden voortgezet of dat uitstel noodzakelijk zou zijn. Na een tijdje kwam de dokter vertellen dat de kuur gewoon door ging en dat er werd geregeld dat de chemo's zo snel mogelijk zouden worden aangesloten. Ook vertelden ze me dat de ruggenprik pas zaterdag plaats zou vinden omdat ze voor vandaag geen neuroloog meer konden strikken. Tevens vertelde de dokter dat ik voor de ruggenprik twee pilletjes zou krijgen waardoor ik een stuk rustiger zou worden in de hoop dat het dan makkelijker zou gaan.

Na nog even snel te zijn gaan eten in het restaurant moest ik weer naar boven zodat het bacteriearme regime weer kon worden ingevoerd. Rond een uur of drie werd ik weer aan Jansse gekoppeld en een uurtje later kwam de eerste chemo. Deze moest een uurtje inlopen en daarna werd het weer tijd voor vierentwintig uur lang gele smurrie. Inmiddels was Manon gekomen om te 'vieren' dat we al drie maanden iets hebben. Al is dat redelijk dubbel aangezien ik sinds die dag ook weet dat ik leukemie heb. Toen de vader van Manon haar was komen ophalen kon ik me langzaam op gaan maken voor mijn eerste ziekenhuisnacht en me alvast druk gaan maken over de ruggenprik van morgen.

Zaterdag, 16 februari 2008

Na een zeer onstuimige ziekenhuisnacht werd ik wakker met maar een gedachte in mijn hoofd, de ruggenprik. Ik zag er weer als 'n blok tegenop. Ik had geen flauw idee hoe laat de neuroloog zou komen dus na het gebruikelijke ziekenhuisochtendritueel zat ik een beetje in onzekerheid te wachten totdat er enige duidelijkheid zou komen over hoe laat het feest zou beginnen. Rond half twaalf kwam de verpleging melden dat over een half uurtje de neuroloog zou komen en gaf ze me pilletjes die ervoor moesten zorgen dat ik rustig zou worden voor de ruggenprik. Toen ik eenmaal wist dat het zo zou gebeuren was ik nog zenuwachtiger dan daarvoor. Maar een minuut of tien nadat ik die pilletjes had genomen moet ik zeggen dat ik het allemaal met wat meer vertrouwen tegenmoet zag.

Toen de neuroloog kwam bleek dit wederom iemand te zijn die ik nog nooit had gehad. Na het voorstellen moest ik gaan liggen en werd de naald alweer in de aanslag gehouden. Toen ze me prikte deed het niet eens superveel pijn en wonder boven wonder zat ze in no time op de goede plaats en liep het hersenvocht door de naald de buitenwereld tegenmoet. Wat een opluchting!!!!

Nadat we afscheid hadden genomen van de neuroloog en ik een half uurtje had platgelegen was het wachten tot een uur of zeven en de MTX eindelijk helemaal was ingelopen. Toen het eenmaal zover was, was het natuurlijk weer een hele opluchting aangezien ik nu weer een lijn kon krijgen waar gewoon doorzichtig vocht doorheen liep en geen gele smurrie meer.

Nu is het afwachten tot mijn bloedspiegel weer helemaal in orde is en ik lekker naar huis mag.

Groeten Puck

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Tadatadatadaaaa....wat een opluchting dat die 2 pilletjes in ieder geval hebben bijgedragen aan een beter verloop van het hele ruggeprikverhaal....Ik bel niet vaak, maar denk wél vaak aan je!! heb al weer een hele stapel kaartjes klaarliggen...ben inmiddels een graag geziene gast bij de PLUS, maar een dezer dagen óók bij een of ander faillisementsbureau....;-).
veel sterkte en hopenlijk tot snel!!! Groetjes van je tante Kaatje, Rick en een poot en lik van Diesel.

Anoniem zei

En neet vergeate euver zunjig te vertelle dat ich ram hej gewonne mit duimworstele ;) xx liefs Manon.

Anneke en Wil zei

Hoi Puck,

We zijn samen met jou heel blij, dat die prik nu eindelijk in een keer lukte. Volgende keer maar weer twee pillen, en ik zou ook vragen of diezelfde neuroloog even wil langskomen.
Succes met je bloedspiegel. Hopelijk mag je snel weer naar huis.

Groetjes,
De Briellenaren

Anoniem zei

Hey super dat die prik nu stukken beter ging.
Nu hopen dat je snel weer thuis bent.

ciaitooo Carolein

Anoniem zei

Hoi Puck,

Ben blij voor je dat de ruggeprik met 2 pilletjes beter te doen was.
Veel succes met het verdere verloop. Wij leven met je mee.
Je doet het super.
Groetjes van José Waelen (en natuurlijk ook de groeten van Christian).

Anoniem zei

Hoi Puckie,

Wat een opluchting dat het eindelijk eens een keer meegevallen
is, dat geprik ook ,je moet die
dokter toch maar in ere houden hoor
die kan er tenminste wat van.Nu nog
zorgen dat je bloed weer oké is, en
dan weer lekker naar huis.We zijn
zaterdag bij Marian en sjaak nabben
geweest om te kaarten, ze wensen je
heel veel sterkte en beterschap.
Trouwens er komen zoveel mensen bij
ons aan de deur, die altijd vragen
hoe het met je gaat,en allemaal
wensen ze jou het allerbeste.Oop is
weer aan het hobbyen,er moet tenslotte toch brood op de plank he
en dat houd hem van de straat.Nou
Puckie ik hou weer op met mijn
geklets,maar ik en natuurlijk jou
grote vriend Oop zijn hartstikke
blij dat het er weer zover op zit, en dat je er weer goed doorheen
gekomen bent.Heel veel dikke knuffe
ook voor mam en pap, en tot gauw.
Oop en Omi halde van dich.

Anoniem zei

Ha Puck,

Fijn om te horen dat het allemaal een stuk soepeler is verlopen deze keer.
Wellicht ben je alweer thuis en lig je op de bank en word je verwend door mam met vanalles en nogwat eetbaars. Hoe zit het met de sinaasappelen, nog steeds toppie of momenteel alweer floppie?

Heel veel groeten en sterkte vanuit een erg nat Paramaribo, ook voor pap en mam.

monique jorg en jef

Anneke en Wil zei

Hoi Puck!

Krijgen net een positief sms-je. We duimen ervoor, dat je morgen naar huis mag. Dan is het toch weer korter dan de vorige opname. En, weer friet? Smakelijk dan alvast.

Groetjes uit Brielle

Anoniem zei

He pukkemans,

Uit de commentaren van je dierbaren blijkt alweer dat ook jouw berichtgeving niet geheel neutraal te noemen is. Zo'n prikje wordt een kwartier over gemierd, maar de belangrijke zaken ( zoals bijvoorbeeld het feit dat je van Manon een psychisch pak zjwens hebt gekregen bij de officiele Nuujstadse Duim worstel kampioenschappen wordt gemakshalve maar even vergeten. Maar goed, daar zul je je redenen wel voor hebben. Dacht ik je overigens nog te kunnen verblijden met het nieuws dat Ellen en Ik en Bram en Serena gezamenlijk de huwelijkstitanic instappen, blijkt dat Sjaak Kwaak dat al lang vermeldt heeft. Maar ok, Bij deze dus. Kaart volgt. Onze herder Jean, groeit goed en houdt zich met name bezig met het bijten in mijn tenen, broek, sokken, schoenen, planten, wijnflessen, kleding, at=rgeloze voorbijgangers en dies meer. Zoals zijn Mechelse ( lees Vlaamse, lees dus ook Belgische )achtergrond haast verraad grossiert deze Kielf in stommiteiten. Al kan het erger ...Op de puppycursus ontmoeten wij een ouder echtpaar wiens Duitse Herder uitsluitend door het huis marcheert en die bevelen blaft tegen hen. Als men na afwezig te zijn geweest thuiskomen en de kamer vol zeik ligt, is "ich habe es nicht gewust" nog de meest faire conclusie van de hond in kwestie. Zo ook een andere man aldaar die in het bezit is van een Duitse Staander die, zoals je het van een dergelijk ras mag verwachten, NOOIT gaat zitten.... Ook verdomde vermoeiend. Tevens hoorde ik van een ( prins ? )Bernard hond die niet alleen loops was op vreemde honden, maar ook nog eens overal jongen had verwekt en waarschijnlijk ook nog eens verdacht wordt van het aannemen van steekpenningen ( brokken, bonzo diner, varkensoren en buffelleren vreetstaafjes )Het bestaan van buitenechtelijke puppy's wordt ontkend noch bevestigd.Puppie cursus is zowiezo een aanrader. Met een stuk of 15 meurende honden en dito baasjes in een oude versleten kantine in een verpauperd gebouw op een muf industrieterrein een uurtje luisteren naar de " hondentolk" Een enthousiaste Lassiedompteur die er zijn hand niet voor omdraait om honden in de neus te bijten om zijn plaats in de roedel te bevestigen. Deze plaatselijke martin Gaus deinst er zelfs niet voor terug de honden in kwestie op hun zij te leggen en vervaarlijk naar hen te grommen. Een actie overigens die vanzelfsprekend bij onze Herder minder aanspreekt dan bij een chiwauwa ( schrijfwijze ? ) waar van ik me afvroeg of de hamstercursus geen beter alternatief was geweest. Een absolute aanrader dus... de puppy cursus. Veelgehoorde uitspraken zoals " hij BEGRIJPT mij " " ze WEET het als we gaan wandelen " en andere niet ter zake doende opmerkingen doen mij afvragen of de mensen met de honden op cursus zijn of dat de honden in kwestie hun baasje mee uit hebben genomen naar deze vrolijke doordeweekse avond activiteit... Overigens hanteert deze honden fluisteraar geheel andere definities dan ik. Een muffe lamlendige gare pup noemt hij een " lieverd ", een zgn. K.T hond heeft "karakter " en een beest van een halfjaar oud die nog steeds op de vloer schijt, is toevallig " verlegen " of " onzeker " Nou dat zijn we allemaal wel eens,..Maar schijten wij op de vloer ? welnu, even genoeg. Amuseer je, beterschap en ik bel je snel. El en Stel

Anoniem zei

Ha die Puistje

Zo te lezen heeft zoonlief zich weer literair uitgelaten op je Blog. Enfin, neem het hem maar niet kwalijk, de arme knul is natuurlijk bloednerveus gezien het feit dat hij zijn onafhankelijkheid gaat opgeven, uitgerekend op 4 Juli,een dag, in een onzer bevriende naties bekend onder de naam independence day. Ik moet zeggen dat de verhalen over zijn aangenomen zoon met de welluidende naam Jean de Belsj niet echt overdreven zijn. Het dier ondervindt ongekend genoegen als het zich onledig houdt met het knagen in schoenen, pantoffels of diverse niet nader te duiden lichaamsdelen van de gelukkige eigenaars, dan wel de toevallig ook in de directe omgeving verkerende bezoekende slachtoffers.
Pukkemans.. Hoe gaat het nu met jou ? Is de verkoudheid een beetje op z'n retour ? Het is te hopen dat je binnekort weer te bereiken bent op de thuisbasis. Toch wel weer een stukje prettiger heh ? Alhoewel..(Hiej gaon ich in ut plat wiejer, want neet eederein hoof dit te begriepe ) doe sjteis dan natuurlik waal weer mjear bloat aan de nukken van dien amoureuze sumo worstel vriendin. En doe wits ut.. Mit de moel wins te ut zoa wie zoa neet van ein vertegewoordigster van ut anger gesjlach. Mer as te ut fysiek ouch moos laote aafweite teage zoaget, dan luip ste serieus risico om volledig onderhorig te weare. Ouch al zouws te oait besjloete te trouwe op Independence day, Onaafhankelik wurs te noait mjear. Dusse Oefene mit doeme dreaje.

Puk
Groete en tot ziens
Jac en Lon

Anoniem zei

Na langste mededelingen, nu kortste mededeling;

Hoi Puck


Hub

Anoniem zei

Ha Puck,

Hopelijk gaat het allemaal goed met je en verlopen evt verdere behandelingen soepel.
Hier niets te melden, behalve dat mona in Ghana zit en jorg en ik over 2 weken naar NL vliegen om vervolgens te gaan skieen, als er nog sneeuw ligt??

Groeten thuis,

jef en jorg

Anoniem zei

Goedemorgen Kanjer,

In alle vroegte al een berichtje van mij. Werd ook weer eens tijd vond ik zelf! Begreep van moeders dat je een leuke dag met paps hebt gehad donderdag? De dames hebben zich ook goed geamuseerd geloof ik. Viel wel een beetje tegen dat ze alleen iets voor zichzelf hadden gekocht en ons kids deze keer eens waren vergeten! Ga snel komen, want de knutsels van mijn zoon voor je stapelen zich op.
Tot snel kerel!
Groetjes Sonja en natuurlijk een knuffel van je fan!

Anoniem zei

Hoi Puck!
Na een klein half uurtje "zwoegen" is het deze computer analfabeet gelukt om weer een bericht te plaatsen (ik wist dus weer niet hoe ik al al weer hierop moest komen). Jouw verhalven/berichten lees ik met zeer veel respect. Eigenlijk moet je colums gaan schrijven. Wonderbaarlijk dat je tijdens het lezen van de behoorlijke heftige dingen die je allemaal moet doorstaan een glimlach niet kunt onderdrukken doordat alles doorspekt is met humor. Ik ben blij voor je dat de ruggeprik goed is verlopen. Heel veel succes en sterkte met alles. Wij denken aan je (ook als je niets van ons hoort). Afgelopen weekend heb ik de film "alles is liefde" zitten kijken. Misschien een vrouwenfilm maar ik vond 'em erg leuk. Heel veel groetjes en de allerbeste wensen van ons allemaal,
Bart, Ingrid, Rik en Tom xxx