Als eerste zal ik even uitleggen waarom ik nu pas weer wat laat horen. Nadat ik was ontslagen uit het ziekenhuis ben ik een paar dagen ontzettend moe geweest en had ik echt geen fut om te bloggen. Maar toen ik daar weer een beetje van was hersteld kreeg mijn Opa een hartaanval en aangezien het daar een paar dagen niet zo goed mee ging stond mijn hoofd er niet echt naar om te gaan bloggen. Maar nu is hij gelukkig weer thuis en zit ik ook weer een stuk beter in elkaar. Tijd om te bloggen dus.

Woensdag , 20 februari 2008

Ik had de dag ervoor te horen gekregen dat mijn bloedwaardes nog niet helemaal goed waren. Maar aangezien ze zeer drastisch waren gedaald ten opzichte van de vorige dag, wat in dit geval goed was, mocht ik vandaag toch naar huis. Omdat mijn waardes dus nog niet helemaal 100% waren kreeg ik wel 'een hele raffel' pillen mee naar huis. Na 's morgens wakker te zijn geworden en het gebruikelijke ziekenhuis ochtenritueel te hebben afgewerkt, kon ik me weer op gaan maken voor de rit naar huis. Maar eerst moest ik nog even op de dokter wachten om te kijken of die nog wat spannends te melden had. Dit was gelukkig niet het geval en ik mocht tot mijn opluchting eindelijk weer naar huis. Eenmaal thuis aangekomen was ik helemaal uitgeput. Maar voordat ik mijn bedje in kon duiken kwam mijn geschiedenisleraar me eerst nog even een privéles geven. Een dik halfuur en een hoofdstuk later kon ik echt geen boe of bah meer zeggen en ging hij maar naar huis, zodat ik nog even iets kon eten om mijn pillen te pakken en daarna mijn bed in kon duiken. Dat ik moe was bleek wel uit het feit dat ik van twee tot half zes heb geslapen. Vervolgens heb ik gegeten, nog een tijdje half geslapen op de bank met Manon, daarna om elf uur naar bed en tot 's morgens elf uur geslapen.

Maandag, 25 februari 2008

Vandaag moest ik weer terug naar het azM om bloed te prikken, voor een beenmergpunctie en een gesprek op de poli. Manon ging vandaag voor de eerste keer meer naar de poli omdat ze toch een hoop tussenuren had. Eenmaal aangekomen in het ziekenhuis moesten we naar het dagcentrum en daar kreeg ik een aparte kamer. Daar werd direct bloed afgenomen en daarna kwamen twee van mijn artsen binnen voor de beenmergpunctie. Deze verliep gelukkig heel soepel en deed niet eens erg pijn. Na een kwartiertje te hebben platgelegen zijn we wat gaan drinken in het restaurant om ons vervolgens richting de poli te begeven. Toen ik aan de beurt was had de dokter goed en slecht nieuws. Het goede nieuws was dat mijn bloedwaardes er allemaal redelijk goed uitzagen. Het slechte, of mindere nieuws, was dat ze nog niet wisten of de volgende fase klinisch of poliklinisch zou gaan. Ik hoopte natuurlijk dat het poliklinisch zou gebeuren, maar aan haar stem te horen leek het erop dat het klinisch zou zijn. We maakten een afspraak dat we dinsdag zouden bellen voor de uitslag van de beenmergpunctie en om te horen of het nu klinisch of poliklinisch zou worden. Na het gesprek moesten we snel weer naar huis om Manon weer op school af te zetten aangezien ze nog een paar lessen had. Ik ging vervolgens maar gewoon naar huis om zenuwachtig te gaan doen voor het telefoongesprek van de dag erna.

Dinsdag, 26 februari 2008

Ik werd wakker en kon natuurlijk alleen maar zenuwachtig afwachten tot het een uur was en we de dokter konden bellen voor de uitslag en het poliklinische verhaal. Toen het eindelijk een uur was belde Mam naar het ziekenhuis. Ze herhaalde direct dat mijn beenmerg weer helemaal schoon was en er geen spoortje leukemie te vinden was. Toen schreef ze het woord poliklinisch op en kon mijn dag helemaal niet meer stuk. Er was geregeld dat ik vanaf komende vrijdag, de 7e dus, mijn nieuwe fase poliklinisch begin. Dit houdt wel in dat ik om de dag terug naar het ziekenhuis moet maar naar mijn mening is alles beter dan voor weer meer dan twee weken te moeten worden gegijzeld door de Sjenge zoals menig persoon in mijn directe omgeving ze betitelen. Na dit goede nieuws werd het tijd om na lange tijd weer eens een glaasje champagne te nuttigen en alvast plannen te gaan maken voor de komende anderhalve week die ik vrij heb. Tot volgende week vrijdag.

Groeten Puck

18 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Puck,

Dus na allemaal wat minder nieuws, toch ook weer wat beter nieuws. Gelukkig. Fijn dat je poliklinisch verder kunt gaan. Ik hoop dat het met je opa ook goed gaat nu!

Geniet van je vrije week!

Groetjes Carolein

Anoniem zei

Hoi Puck,

Heb afgelopen week 2 maal op je
site geschreven maar het lukte me niet om het te versturen,hoop dat het nu wel lukt.Van je oma had ik al gehoord dat je thuis was en erg moe.Maar ik ben blij nu te lezen dat je verder poliklinisch geholpen
wordt.Wens je moeder en de rest van haar familie beterschap met haar vader.
Voor jou zelf houd er de moed maar in en tot het weer eens is.

Groetjes Marianne en Frans.

Anoniem zei

Goede middag puckemans,Heb Oop even van de PC geduuwd om jou te mailen.Ik heb gewacht metmailen om je zelf te laten vertel-len hoe goed het na alle zorgen omOpa weer met je gaat.Wat was ik blij verrast toen ik jou en pepkezo onverwachts op de stoep zag staan donderdagmorgen.Geweldig fijnje na zo'n lange tijd weer bij onsthuis te zien.Je zag er weer heelgoed uit.Puck geniet van nog eenklein weekje zonder ziekenhuisge-doe en dan er weer met frisse moet tegen aan,heerlijk dat het poli-klinisch kan hé.Puck hele dikkeknuffe voor jou,Memke,Pepke enManon.Liefs Oop en Omi.

Anoniem zei

Ha die Puck,

Goed dat je thuis bent en dat het vervolg allemaal poliklinisch kan voorlopig.

In ieder geval veel sterkte en succes van jorg en mij en van mona vanuit Ghana.
Wens ook je opa namens ons veel sterkte en beterschap.

groeten van ons voor jullie allemaal.

jorg jef Paramaribo en
mona vanuit Accra

Anoniem zei

hey puckemans,

Wat goed om te horen dat er weer een reden is tot het drinken van enkele alcoholhoudende, bruisende nattigheden. Ik vind het nog steeds geweldig (des pucks) dat je er zelf zo nuchter en positief onder blijft. Erg knap, houd de moed er in en ga zo door!!!Ik zou graag middels dit medium een afspraakje willen plannen om weer eens live bij te praten. Ik bel je wel een dezer dagen voor details.

De groete en tot snel,

Kayser

Anoniem zei

istpqrHoi schat, dat gedoe met opa hakt er bij ons allemaal in natuurlijk, het kost heel wat energie maar dat hebben we natuurlijk over voor die oudjes, maar ik ben benieuwd of die twee van ons ook zo met ons sjouwen (eigenlijk weet ik dat wel zeker, maar alleen weet je niet wat de eventuele aanhang hier mee doet). Maar Puck met alles wat we nog krijgen voor ons ben jij toch een kanjer, maar dat weet je wel. Veel succes vrijdag weer en tot bellens of knuffels. Jeanny

Anoniem zei

Puck, volgens mij is iets fout gegaan met het begin van mijn bericht want dat ziet er een beetje raar uit aan het begin. Stom he. Jeanny

Anoniem zei

Goedemorgen Kanjer,

Even een reactie na het bericht van moeder de gans. Ze is er zelf erg zeker van dat Ralf en ik haar en paps ook zo zullen verzorgen. Alleen zijn wij daar iets minder zeker van...haha!!
Het hakt er inderdaad bij ons allemaal aardig in...dat gedoe met onze oop. Moet zeggen dat ik er meer moeite mee heb dan ik gedacht had. Super om te zien hoe hij iedere keer reageert op Loucka. Nog vaker erheen gaan dus!
Ondanks al die troubles ben ik blij te horen dat het goed met je gaat. Het wordt echt weer eens tijd om te kunnen...jaja...begin me al een beetje te schamen.
Tot snel dus!

Knuffel Sonja en Loucka

Anoniem zei

Hoi Puck,
Via deze weg wil ik nog eens de aandacht vestigen op het rekeningnummer tbv de Leukemie Stg. Het staat nl. erg ver onder aan je blog.....dus.... mensen.........GEEF!!!! voor de Leukemie Stg. uit naam van Puck!!!! ahum...je tante Katootje

Anneke en Wil zei

Hoi Puck!

Heel veel succes morgen!

Groetjes uit Brielle

Anoniem zei

hee puck..
na n veel te lange tijd niets van me te laten horen hier dan maar weer n kort bericht. dit wil natuurlijk niet zeggen dat k niet me je mee leef, je blog wordt regelmatig bekeken, ook door me moeder zag k laatst.. wat vervelend van je opa. zulke dingen zijn nooit leuk maar op zo'n momenten als deze zijn ze helemaal vervelend.
puck, k vind t egt super hoe je het allemaal doet. en ik bewonder het helemaal dat je ook nog aan school denkt.
ik zal je binnekort ff n mailtje sturen of bellen om eens langs te komen. je moet zelf aangeven óf en wanneer dit eventueel kan. voel je niet verplicht.
als je trouwens hulp kunt gebruiken voor t een of ander van school dan moet je t zeker aangeven. Ik ben blij als ik je op zo'n manier zou kunnen helpen.
Groetjes, Christian

Yannico zei

Ey Bikkel!
Ich bin mich momenteel zwoar aan het verdiepen in het Belsje systeem van BTW en Betalingsverkeer en mos plotseling aan dich dinke,dus dach tied veur pauze en ff Puckie blogge!:p

Jaja, ff serieus.. noe de wederhelften van os mit ein of angere proeven bezig zeen contacteer ich ma ffkes!:D
Zunjig vonj ich waal ech lache, baal er allein nog steeds van dat ich neet alles hub kinne winne..:p
Mja,bliekbaar dien bovennatuurlijke krachten onderschat,he..

Nou,kerel,ich goan stoppe mit zeavere. Ich geaf dich dit weekend nog waal een belletje en verder nuujts over de pimp zelf,zal ich vanaovend van Manon waal heure.

Ich wunsj dich ut beste en tot latersss!
Groete Yannico

Anoniem zei

Hey,


hoop dat het vandaag goed gegaan is!! Zoals afgesproken bel ik maandag wel ff om te zien hoe het met je is...


groetjes Dorien

Anoniem zei

Ha Puck,

Hoorde net van mona dat ze bij jullie op bezoek was geweest. Je was begonnen met je 2e chemo en dat het nog wel een tijdje kon duren.
Wij, jorg en ik willen ook nog langs komen. Dat wordt na Oostenrijk. We maken nog wel een afspraak.
Groeten thuis en hou je taai.

jorg en jef Paramaribo
en mona (maastricht)
Paramaribo

Anoniem zei

Goedemorgen Puckie, blij je even gezien te hebben donderdag. Hoorde van mam dat het gelukkig goed was gegaan vrijdag. Heb gisteren een stukje gewandeld met opa en ik moet zeggen dat dat ook weer goed begint te gaan. Vanmiddag nog maar eens gaan nu oma ziek is.
We zien elkaar snel!

Liefs Sonja

Anoniem zei

Hoi Puckie,

Wat fijn dat het vrijdag zo goed is
gegaan met je behandeling,hoop voor
je dat het in de toekomst vaker zo
zal gaan.Nu weer op naar morgen.
Heb je gezien dat bij mijn vorige
blog heel veel woorden aan elkaar
zaten? zonder spatie? Dat heb ik
niet zo gedaan hoor.Dat was denk ik
een foutje van de pc,want ik kijk
het altijd na voordat ik het ver-
stuur.Nou ja,ik kon het niet meer
veranderen,hoop dat het nu goed gaat.Lievert heel veel sterkte voor
morgen en dikke knuffe van ons. De
kaars brand nog steeds.
Liefs Oop en Omi.

Anoniem zei

Hoi Puck,

Tiny heeft je afgelopen zaterdag getroffen in de stad en zei dat het goed met jou ging. Fijn om te horen dat jij je ook eens in het openbaar kan begeven
Wij hopen dat je de volgende kuur ook weer goed doorstaat. Je weet het 2e team heeft dringend mensen nodig. Je vader was wat ik gehoord heb trouwens goed ingevallen.
Alleen na d wedstrijd was hij - zoals ik met eigen ogen heb gezien - kapot. Ik denk dat deze wedstrijd hem nog lang in de benen heeft gezeten.
Gaat je goed!

Hub

Anoniem zei

Helleuw Puck,

Hoop dat alles paletti is en de behandeling nog verloopt zoals ie moet verlopen. Er wordt nog steeds voor je geduimd.

Ciao Carolein