Zo Dames en Heren, na weer een fikse onderbreking dan toch weer een teken van leven uit het land der bloggers. De reden waarom het weer zolang heeft geduurd voordat ik nu dus daadwerkelijk weer iets van me laat horen is simpelweg omdat de fut om te bloggen vaak nogal ver te zoeken is. Gedeeltelijk omdat het natuurlijk eigenlijk helemaal niet leuk is om te moeten vertellen over die dingen die niet leuk zijn en nog vers in het geheugen liggen, maar ook voor een gedeelte omdat ik gewoon ontzettend moe ben. Maar goed, we zijn er weer dus het wordt weer tijd om jullie even bij te praten.

Vrijdag, 7 maart 2008

Na een heerlijk bevallen week vrij moest ik vandaag helaas toch echt weer terug naar Maastricht. Vandaag werd het begin gemaakt met een nieuwe kuur van drie weken, die zoals ik in mijn vorige blog had vermeld, gelukkig poliklinisch zou gaan. Dit betekent natuurlijk wel dat het allemaal net iets intensiever is omdat je niet twee weken in je ziekenhuisbedje ligt maar om de dag weer in de auto moet om op audiëntie te gaan. We moesten ons vandaag om negen uur 's morgens al melden voor twee verschillende infuuszakjes en een ruggenprik. Na de succesvolle ruggenprik van de vorige week zag ik dat gelukkig allemaal wat rooskleuriger dan de keren daarvoor en stond ik 's morgens niet direct op met een steen in mijn maag. Eenmaal aangekomen na deze rit door de ochtenduren werd ik op het dagcentrum direct op een mooi eenpersoonskamertje met bed geplaatst zodat ik terwijl ik de chemo's kreeg nog mooi wat kon uitrusten en op mijn gemakje zelfs nog wat in mijn leerboeken kon bladeren. Na een kleine twee uurtjes waren de zakjes chemo ingelopen en kreeg ik de seresta's toegediend zodat ik kon ontspannen voor de ruggenprik. Dit lukte weer alleraardigst want na een half uurtje zag ik het allemaal wel weer zitten. Toen de neuroloog binnenkwam bleek dit zelfs een neurochirurg in opleiding te zijn. Dit was geregeld omdat, zoals jullie inmiddels allemaal weten, het normaal niet zo soepel gaat. Hartstikke fijn geregeld van de jongens en meisjes daar. Maar goed, back to basic. Ik moest op mijn zij gaan liggen en welgeteld een kwartiertje later was de klus alweer geklaard. Wat een goed gevoel wederom. Na het bedanken van mijn neurochirurg in opleiding en het gebruikelijk half uurtje platliggen mocht ik alweer naar buiten en vond ik het hoog tijd worden voor een frietje van Reitz. Toen we op de markt stonden kwamen we de vader van Manon nog tegen, die overigens later verklaarde dat ik wel erg vrolijk overkwam na die seresta's. Na de frietjes te hebben opgepeuzeld en nog wat door Maastricht te hebben gestuiterd werd het hoog tijd om naar huis te gaan aangezien de seresta's langzaam waren uitgewerkt en ik steeds meer verlangde naar mijn bed, bank, stoel of iets van dien aard. Eenmaal thuis op mijn bankje was de kop van de kuur er alweer af en zaten we weer volop in de draaimolen van het azM.

Maandag en woensdag, 10 en 12 maart 2008

Maandag en woensdag moest ik alweer terug naar Maastricht voor het vervolg van de kuur. Op deze dagen kreeg ik maar één infuuszakje dat een uurtje moest inlopen, dus zolang hoefde ik er gelukkig niet te zitten. Deze chemovloeistof had ik helemaal in het begin van het leukemieverhaal ook al vaker gehad en ik had daar meestal alleen wat hoofdpijn van, dus dat was op zich alweer een dingetje minder waar ik me druk over hoefde te maken. Voor de zekerheid kreeg ik wat Tramal mee naar huis voor het geval ik toch fikse hoofdpijn zou krijgen maar tot nu toe kan ik gelukkig zeggen dat ik nog altijd nergens last van heb gehad. Toen alles was ingelopen had ik eigenlijk helemaal geen zin meer om iets te gaan doen dus zijn we maar weer gewoon naar huis gegaan om daar de dag te vervolgen met niks doen en lui zijn.

Vrijdag, 14 maart 2008

Vandaag moest ik weer terug naar Maastricht voor een wat langer verblijf, aangezien ik vandaag maar liefst drie zakjes kreeg toegediend. Vandaag was Pap de gelukkige die me mocht bijstaan aangezien Mam naar de kapper moest. Dus die hadden we voordat we naar het ziekenhuis gingen afgezet in Maastricht, zodat we elkaar na afloop zouden treffen in de stad, want vandaag stond 'unnesop vaan de Böbbel' op het programma. Toen we bij het dagcentrum aankwamen kwamen we overigens pas tot de conclusie dat ik drie zakjes zou krijgen want we waren in de veronderstelling dat ik er maar twee zou krijgen. Maar goed, je moet toch, dus echt keuze heb je niet. Nu had ik tenminste wel flink wat tijd om op mijn gemak te studeren, aangezien ik weer een eenpersoonkamertje had waar ik rustig op een bedje kon liggen zonder dat er een hoop kwekkende mensen om me heen zaten. Een kleine drie uur later toen alles was ingelopen gingen Pap en ik Mam ophalen in de stad om ons unnesöpke te eten zodat ik daarna weer verzadigd huiswaarts kon keren om bij te komen van deze lading van de dag. Hierna hebben we nog even door Maastricht geslenterd en toen werd het weer hoog tijd om naar huis te gaan omdat ik inmiddels weer hartstikke moe was. Thuis aangekomen heb ik de rest van de dag een beetje op het bankje gelegen en 's avonds kreeg ik nog even hoogstaand bezoek van Kay Verheijen himself. Inmiddels is het weer zondag en ben ik me alweer aan het opmaken voor morgen aangezien ik me morgenmiddag weer moet melden in Maastricht.

Tot de volgende keer,

Puck

19 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee Puck,

ig begoos mig al bienoa zurg te make dat t zolang doerde veurdat weer een blog koom, aangezeen ig tog eedere daag ff kiek ofse neet nog get nuujts hups gesjreve.
Mjaa heel veul suc6 vandaag en de kommende tied!

Groetjes Luc

Anoniem zei

Succes vanmiddag.

Groetjes Carolein

Anoniem zei

Puck,

Ik heb net een bezoekje gebracht aan Har porteners.Helaas heb ik eraan moeten geloven, ik heb een kroon te pakken. Sjit, al moet ik toegeven dat het verschil met een normale tand nagenoeg niet is waar te nemen. Een compliment dus aan mijn vriend Har. As zaterdag vertrek ik met Tiny voor een weekendje Scheveningen. Wij bezoeken s'avonds de musical Tarzan. Ik ga overigens mee voor Jane. Wij wensen je allemaal fijne paasdagen samen met je ouders en vriendin!

Hub Dullens

Anoniem zei

Hoi Puck,

Ben blij dat je weer geschreven hebt. Snap dat je er niet altijd zin in hebt, maar ik ga me meestal zorgen maken als je lang niets van je laat horen. Gelukkig kan ik dan Venlo nog even bellen.

Sterkte,
Sabine

Anneke en Wil zei

Hoi Puck!

We hoorden dat de eetlust prima in orde was. Gewoon aan toegeven hoor! (hoewel ik niet moet denken aan gebakken eieren met spek in de ochtend. Trouwens ik hoef ze in de avond ook niet, ha ha). Ik heb toen met Coen wel gehoord van kinderen, die midden in de nacht pizza's aten; dan valt dit nog wel mee.
Het is weer een heel gevecht daar in dat lijf van je, als ik zie hoe moe je bent.
We denken aan je! Succes!

De Briellenaren

Anoniem zei

He Puck,

Goed weer even iets van je te lezen! En blij dat het goed met je gaat. Heel veel succes gewenst van ons voor de rest van je kuur.

Liefs Sonja en Loucka

Anoniem zei

Beste Puck,

We blijven je volgen. Ik wens jou en je familie fijne paasdagen toe.

Op tweede paasdag loop ik voor het eerst gesponsord de 10 km in de marathon van Utrecht, samen met 150medewerkers en studenten van de Hogeschool Utrecht. We halen geld op voor de strijd tegen leukemie. Zie www.leukemie.nl Ook Martijn loopt mee!

Word maar snel weer beter, dan lopen we ook eens in een loopevenement in Limburg voor ons goede doel.

Met vriendelijke groet,

Gijs Beukhof
Stichting Leukemie.nl

Anoniem zei

Hoi Puckie,

Wat fijn dat je weer geblogt hebt,
nu weten we allemaal weer hoe het met je gaat.Wij hebben dat zondag
al gezien, en ook dat je erg moe
was.Je moet maar denken het is allemaal voor het goede doel.Zelf
ben ik ook een beetje kapotjes als
ik er aan denk wat ik nog allemaal
moet inpakken of weggooien.Maar ja
zelf gewild hé.En ik ben er heel
blij mee Oop nu ook wel hoor.Ver-
huizen is heel veel werk en erg
vermoeiend.Maar we doen het rustig
aan.Oop wilde maandag gelijk het
bijltje er bij neergooien,maar ze
hebben nu zoveel schoenen gebracht
dat hij toch maar weer is begonnen.
Puck we hopen dat het vandaag en
vrijdag ook weer soepel verloopt
zodat je daarna een paar gezellige
Paasdagen te gemoed gaat samen met
Mam Pap en Manon.Lieve groetjes
voor allemaal van Oop en Omi.

Anoniem zei

Hoi Puck

Fijn weer eens wat van jezelf te
horen,ook al hoor ik af en toe
wel wat van je oma.
Ik las net dat ze al een beetje
moe is,wat moet dat nog worden
als het echte verhuizen gaat be-
ginnen!!
Maar a.s.Donderdag gaan we samen
naar Soesdijk en als ze te moe
wordt leggen we haar in `n
koninklijke bedstee dan kan ze
prinsheerlijk uitrusten!!!
Nu ga ik er weer mee stoppen
blijf goed eten "boterhammen"en
rusten tot de volgende keer.

Marianne van de bekker.

Anoniem zei

heej puck,

fijn dat de ruggenprikken ook alweer wat beter gaan. fijn dat je weer geschreven hebt zodat we hier in de achterhoek ook een beedje op de hoogte blijven.

de groeten fam jansen

Anoniem zei

Goedemorgen...denk aan ons vandaag. Hoop dat al die kaarsen van Karel ook een beetje meehelpen aan het goede weer vandaag.

Zien ons in Born.

Sonja

Anoniem zei

Goedemorgen...begin weer een beetje bij te komen op tweede paasdag. Wat was dat een tochtje zaterdag. Baal er behoorlijk van dat ik de 40 niet heb gehaald, maar garandeer je...ik heb mijn best gedaan! Trainen voor volgend jaar en samen een proging wagen voor 2010. Dan begin ik morgen wel al te trainen...haha.

Puck bedankt voor je aanmoediging langs de kant. Deed me echt goed je iedere keer weer te zien.

Liefs Sonja

Anoniem zei

Hoi Puck,

De musical Tarzan was fantastisch!
Ik was echt enorm onder de indruk en kan iedereen aanraden deze musical te bezoeken. Ik weet dat het een duur weekendje is, maar absoluut de moeite waard! Voor de rest was het erg koud en guur weer in Scheveningen. Gisteren zijn we naar de tent geweest en daarna naar de pastorie waar de Belgische band Tilt optrad. Vrijdag voor Pasen hebben we ook nog de Blues night bezocht in Heerlen. Dus zoals je leest hebben wij een druk weekend achter de boeg, maar wel een leuk weekend!

Tot horens!

Hub

Anoniem zei

Hoi Puck,
ik hoop dat je niet te veel last hebt van de gemo's, het is knap dat je telkens weer de moed vind om het te ondergaan, je kan zeggen ik heb geen keuze, maar die heb je wel. Ook hoop ik dat je zoveel mogelijk vakken af kan sluiten dit jaar op school, dan kun je het daarna wat rustiger aan doen en weer aansterken. groeten en tot ziens. Bert

Anoniem zei

Goedemorgen Puck,

Hoorde van mam dat je je niet echt top voelde. Weet dat we super veel aan je denken!!

Liefs Sonja en Loucka

Anoniem zei

Kanjer, hoorde net van je tante Jeanny dat je in het ziekenhuis ligt. Wilde natuurlijk even zeggen dat we aan je denken!

Een hele dikke kus Loucka en Sonja

Loucka: "weltrusten Puckie, slel beter worre, goed mij vriendje zijn"!

Anoniem zei

Hey Puck,

Er wordt aan je gedacht.

Ciaitooo Carolein

Hans zei

He kerel hou je taai, maar dat lukt je wel goed tot nu toe, heb ik zo het gevoel, er komt en dag dat je die vervelende weg niet meer hoeft te rijden naar het AZM...we denken aan je de buurtjes...

Anneke en Wil zei

Hoi Puck!

Wat nou? Opgenomen? We zullen straks eens gaan bellen.
Hou je taai jongen; sterkte.

Groetjes uit Brielle