Maandag, 14 april 2008

Vandaag moest ik weer terug naar het azM voor precies dezelfde kuur al vorige week. Al had ik vandaag gelukkig niet opnieuw een ruggenprik. Toen ik met Pap was gearriveerd moesten we eerst even op de gang wachten aangezien de kamer waar ik moest zijn helemaal vol was. Na een paar minuten te hebben gewacht kwam er een plaatsje vrij en konden we naar binnen. Het was nogal druk, dus pas na een half uurtje was ik aan de beurt en werd er bloed afgenomen en werd ik aangesloten aan het infuus en werd de chemo gestart. Deze moest een uurtje inlopen en dus had ik tijd genoeg om nog even te leren voor de PTA's van de komende twee weken. Een uur later en twee hoofdstukken Aardrijkskunde verder was het infuus ingelopen en werd nog even een spuitje gezet. De andere drie spuitjes kregen we mee naar huis voor 's avonds en de dag erna. Toen dit was afgehandeld en ik was losgekoppeld van het infuus konden we gelukkig weer huiswaarts keren.

Maandag, 21 april 2008

Vandaag moest ik weer naar het azM om het grapje van vorige week voor de derde maar gelukkig wel laatste keer te herhalen. Deze keer was Mam met me meegegaan maar we moesten wederom op de gang wachten omdat er geen plaats was. Na een paar minuten konden we naar binnen en werd hetzelfde ritueel als de vorige week herhaald. Een uurtje later was de chemo helemaal ingelopen maar aangezien mijn HB-gehalte (rode bloedcellen) redelijk laag was, werd mijn verblijf in het azM nog even verlengd omdat ik nog een zak bloed moest krijgen. Een uur later had ik die ook weer binnen, werd het spuitje gezet en kon ik na een verblijf van ongeveer vier uur eindelijk weer naar huis.

Donderdag, 24 april 2008

Vandaag moest ik 's morgens even bloed gaan prikken. Dit moest omdat we wilden weten of mijn afweer goed genoeg was zodat ik even naar het gala van school zou kunnen gaan. Ik ging met Pap en Manon. We moesten om tien uur daar zijn maar natuurlijk stonden we voor Maastricht in de file en waren we net te laat. Maar niet getreurd, er werd gewoon bloed afgenomen en een half uur later zou de uitslag binnen zijn. In de tussentijd besloten we wat te gaan drinken in het restaurant en heb ik met Manon uit totale verveling en natuurlijk van de zenuwen een spelletje 'ik zie ik zie wat jij niet ziet' gedaan. Toen het half uur eindelijk om was en we de uitslag konden gaan halen gierden de zenuwen door mijn keel. Mijn afweer bleek niet geweldig te zijn maar gelukkig kreeg ik van pap en mam toch groen licht om naar het gala te gaan. We gingen naar huis en besloten om Manon 's avonds rond een uur of tien op te halen en dan richting Kasteel Hoensbroek te vertrekken. Zo gezegd zo gedaan. Om half tien stond ik, keurig in smoking (zonder muts), klaar en vertrokken we richting Nieuwstadt. Ik had voor Manon een armcorsage en nadat we bij haar thuis foto's hadden gemaakt gingen we richting Hoensbroek. Helaas was het al elf uur voordat we naar binnen konden aangezien er voor het kasteel een flinke file stond met andere gala gangers. We besloten dat we om een uur weer zouden worden opgehaald omdat ik dan waarschijnlijk al totall loss zou zijn. Het was natuurlijk al veel te snel een uur maar desalniettemin was het helemaal geweldig en was het hartstikke leuk om iedereen weer eens te zien na een dikke vijf maanden.

Zondag, 27 april 2008

Vandaag ging ik met Pap naar de bekerfinale. We waren uitgenodigd door een bedrijf waar Pap mee werkt om in hun skybox te komen kijken. Dit was natuurlijk helemaal geweldig aangezien ik dan ook mee kon. We vertrokken 's middags na het voetballen van mijn eigen team want we werden om half vijf verwacht. Ik droeg een geleend Feijenoord-shirt, want onze gastheren zijn Feijenoord-supporters. Onderweg moesten we langs de collones Roda bussen die ook op weg naar Rotterdam waren. Eenmaal aangekomen zijn we een klein stukje langs het stadion gelopen om alles te bekijken alvorens we richting de box gingen. Na kennis te hebben gemaakt met iedereen en een babbeltje te hebben gemaakt konden we een hapje eten en natuurlijk wat drinken voordat de wedstrijd begon. Het was gelukkig een leuke wedstrijd om te kijken terwijl we lekker in het lentezonnetje konden zitten. Na de wedstrijd hebben we nog wat gedronken en toen werd het alweer hoog tijd om huiswaarts te keren. Al met al was het een geweldige dag.

Maandag, 28 april 2008

Vandaag moest ik me even melden in het ziekenhuis voor een babbeltje met de dokter. Ik moest al om een uur bloed prikken terwijl ik pas om drie uur bij de dokter hoefde te zijn. Toen er bloed was geprikt was dit dus een uitgelezen mogelijkheid om even Maastricht in te racen en wat te gaan eten. Na een heerlijk unnesöpke bij 'De Bobbel' moesten we snel terug naar het azM om op tijd op ons afspraakje te zijn. Later bleek dat we ons absoluut niet hadden hoeven haasten aangezien de afspraak een dik halfuur was uitgelopen. Toen we aan de beurt waren bleken mijn waardes niet geweldig te zijn maar aangezien ik mijn tussenweek had maakte dit niet veel uit. Tevens werd op mijn verzoek mijn kuur een week uitgesteld omdat dit beter uitkomt met mijn examens. Ik ga namelijk in de week van 19 mei proberen om in vier vakken examen te doen en dit kan op die manier thuis in plaats van in het ziekenhuis. Ik heb in de laatste weken de PTA's ingehaald van Nederlands, Maatschappij, Geschiedenis en Aardrijkskunde en deze vakken hoef ik dus alleen nog maar af te sluiten met het centraal examen.

Ik hoef nu pas weer negen mei bloed te gaan prikken en als mijn waardes dan goed zijn start twaalf mei de volgende kuur en word ik weer voor een aantal dagen opgenomen.

We gaan dus lekker genieten van mijn twee weken vrij en gaan van 5 tot en met 8 mei een paar daagjes naar de Belgische kust om uit te waaien en bij te komen. Jullie horen van mij zodra er weer iets spannends gebeurt.

Groeten Puck

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi schat, wat een wereldgozer op die foto in smoking. Ik ben natuurlijk apetrots om te kunnen zeggen dat je mijn petekind bent, maar laten we je liefje ook niet vergeten, we kunnen het er over eens zijn dat jullie een prachtig stel zijn. Ik hoop een foto te krijgen die ik met trots bij me zal dragen, maar dat zal wel lukken. Tevens wil ik van de gelegenheid gebruik maken om iedereen die nog steeds je blog leest eem berichtje voor je achter te laten en je veel succes te wensen met je examen. Het is toch prachtig dat je dit gaat proberen terwijl we allemaal weten dat het geen gemakkelijke tijden voor je zijn. We worden nu wel gesterkt in het feit dat je een echte kanjer bent. Schat geniet van het weekje Belgie en ga er dan weer voor. Ik hou van je. Jeanny

Hans zei

He kerel, ffe een berichtje van je buurmen, hoewel mijn voorkeur uitgaat naar het andere geslacht, zie je er toch wel erg strak uit in dat pak, beetje James Bond, fijn dat je toch naar het gala bent geweest met je Manon ( die er ook wel eruggg goed uitziet) hoop dat je het een beetje leuk hebt gehad, maar zo te lezen was het wel leuk, veel plezier nog bij het uitwaaien en de groetjes van ons...sterkte

Buurmen en de rest....

Anneke en Wil zei

Ik had nog wel een schouderholster met inhoud om je "Bond" outfit helemaal af te maken. Ik heb alleen geen Aston Martin te leen maar een Saab doet het ook goed denk ik zo.
We vinden het super dat je nog de moed vind om te proberen je examen te doen. Toi toi toi daarmee.
Veel plezier in België volgende week. Het zijn Bourgondiërs dus er is vast wel wat te snaaien links en rechts. Groetejes uit een zonnig Brielle.
A,B,C & W

Anoniem zei

Hey Puckster,
Ich vong t zeer stoer dat se noa t Gala bis gekomme. T heat veule angere en mich zelf auch good gedoan om dich weer ins tezeen. Ich moos waal ff twee keer kieke veur dat ich dich herkende in het strakke pak mit kale kop, alla Hitman...

T geit dich good en ver zeen os nog waal is bie t ein of t anger

Gr. Edgar

Hans zei

Wauw Puck (en Manon natuurlijk), SUPER hoe jullie eruit zagen voor het gala.....

En fijn van je PTA's Puck

Geniet ervan komende week en we denken aan je!

Liefs Nicole, Buurwomen (hi,hi)
-X-
(zie nu pas dat Hans ook al een berichtje achter heeft gelaten)

Anoniem zei

Hallo Puistje

Zoa bes te waal ut menke heh ? mit zonne sjieke smoking aan en mit ein yul brynner kapsel. Manon sjteit d'r zeker zoa sjiek op. Ich mot zegke, as ich heur in Grillz zeen sjteit ze d'r iets minder sjiek op. Geneet mer lekker van die daag aan de belzje kust en veul succes mit dien examen.
groete van Jac en Lon

Anoniem zei

Ha die Puck,

Staat je goed, strakke smoking en kale kop.
Veel plezier aan de belgische kust, succes met de examens.
Wij zijn net terug van een lang weekend binnenland. Vissen, zwemmen tussen de piranah's, bq en heel veel hangmatteren!
Groeten van ons voor jullie,
jorg monique en jef

Anoniem zei

Hoi Puck,
Weer prima om te lezen wat je allemaal doet en hoe het gaat. Geweldig hoor! Die foto wil ik nog wel eens in het echt zien. Top!
Knap hoor van de behaalde PTA´s. Laat die Belgische wind maar even het hoofd tot rust brengen en geniet van de paar dagen vakantie. Dan voor de volgende week heel veel succes met de examen.
Groeten uit Ypenburg, Marty

Anoniem zei

Lieve Puck, wat zien jullie er mooi uit voor het gala. Wat een plaatje!
Ik wens je alvast heel veel succes met je examens. Al betwijfel ik of dat je het nodig hebt, want volgens mij gaat het je gewoon lukken. Groetjes Sabine

Anneke en Wil zei

Hoi Puck!

Nou, de weergoden zijn met je. Beter weer had je niet kunnen treffen. Dik smeren he!
Amuseer je nog!

Groetjes uit Brielle

Anoniem zei

He neefje, hoorde van mam dat het niet echt goed was gegaan vandaag! We denken aan je! Kan ik niet vaak genoeg zeggen. Zien elkaar snel.

Liefs Son