Vrijdag, 16 mei 2008

Donderdag was mijn bloedspiegel nog te hoog om naar huis te mogen. Het was namelijk 0.06 en het moet lager dan 0.02 worden. Toen de dokters 's morgens kwamen kreeg ik te horen dat ze er van uit gingen dat ik zaterdag en anders uiterlijk zondag naar huis zou mogen. Ik had natuurlijk gehoopt dat ik vandaag nog naar huis zou mogen maar na dit gesprek liet ik die hoop maar snel varen. Ik begon me dus maar alvast op te maken voor nog een nacht in het ziekenhuis. Maar toen kwam om vier uur de verpleegster opeens binnenvallen met de melding dat mijn bloedspiegel ver genoeg gedaald was en dat ik vanavond nog naar huis mocht. Beter nieuws kun je natuurlijk niet krijgen. Mam en ik begonnen direct alle spullen in te pakken omdat ze vroegen of ik de laatste uren dan ff op een andere kamer kon gaan zitten omdat ze mijn kamer nodig hadden voor iemand anders. Na te hebben ingepakt moesten we alleen nog wachten op Pap die ons zou komen ophalen maar nu nog in vergadering zat. Na een uurtje wachten was Pap er en kon ik lekker naar huis. Ik had inmiddels informatie ingewonnen dat het heel erg rustig was in Grillz en aangezien Manon ook aan het werken was besloten we uiteindelijk om daar maar wat te gaan eten. Na het buikje (nog) rond(er) te hebben gegeten gingen we naar huis zodat ik kon gaan genieten van een heerlijke nachtrust in mijn eigen bedje.

Maandag, 19 mei 2008

Vandaag had ik het eerste van de drie examens die ik deze week ga maken om te proberen toch wat vakken af te sluiten. Vandaag stond Nederlands op het programma. Er moesten twee leraren van school bij zitten, dus toen die rond half tien allebei waren gearriveerd kon ik beginnen. Om kwart voor elf was ik al klaar en ik moet zeggen dat de eerste hartstikke is meegevallen. Daarna heb ik het met behulp van mijn kladversie nagekeken op het internet en het punt zal ongeveer tussen de 6.5 en 8.5 liggen, maar dat is nu nog heel moeilijk te zeggen omdat er nog geen normeringen bekend zijn.

Dinsdag, 20 mei 2008

Vandaag stond nummer twee op het programma, Geschiedenis. Dit is normaal gesproken een kolfje naar mijn hand en ook omdat mijn gemiddelde schoolpunt redelijk hoog is, kon ik redelijk zorgenloos hieraan beginnen. Vandaag waren de heren iets eerder dus om kwart over negen kon ik beginnen aan examen nummer twee. Ik was weer ongeveer rond elf uur klaar en ook van dit werk kan ik zeggen dat het me reuze meeviel. Dit was alleen iets moeilijker zelf na te kijken omdat het vooral om lange open vragen gaat die vaak moeilijk na te kijken zijn. Maar als het goed is zou mijn punt tussen de 5.5 en 7.5 moeten liggen. Ook zeker niet slecht al zeg ik het zelf. Na bekomen te zijn van de pijn in mijn pols van het vele schrijven werd ik aangenaam verrast door een bezoek van Tom en Twan. Na wat nagepraat over Geschiedenis bleek er een fout in het correctiemodel te staan en dus hebben we dit maar direct even doorgegeven aan het LAKS. Hier bleek dat dezelfde klacht die dag al vaker was binnengekomen en dat ze er werk van zouden maken. Na nog wat speklappen te hebben gegrild en genuttigd werd het weer tijd voor de heren om huiswaarts te keren.

Vrijdag, 23 mei 2008

Vandaag had ik mijn laatste examen, Aardrijkskunde. Dit is normaal gesproken al niet echt mijn favoriete vak dus ik was voor het eerst een beetje zenuwachtig. Toen de heren van het Trevianum weer waren gearriveerd kon ik beginnnen. Onder het examen heb ik me een paar keer afgevraagd waar het in godsnaam over ging. Maar goed, ik was rond half twaalf klaar en toen kon ik gaan wachten totdat ik het na kon kijken om te zien of ik het zou hebben gehaald. Ik moet namelijk een 4.7 halen om het af te sluiten. Na het nakijken kwam ik uit op een minimaal punt van 4.4 en dit terwijl ik een stukje zelfs niet had nagekeken omdat ik niet meer precies wist wat ik daar had geantwoord. Afwachten dus.

Maandag moet ik weer naar het azM dus tegen die tijd horen jullie wel weer wat van me.

Groeten Puck

10 opmerkingen:

Anneke en Wil zei

Hoi Puck!

Klinkt toch goed, hoe je die examens hebt gedaan. En wat een luxe, thuis aan de eettafel. Kun je mekaar niet "opfokken" vooraf; dat is dan misschien wel gunstig.
We wensen je opnieuw een hoop succes bij de volgende opname.

Groetjes uit Brielle

Anoniem zei

He topper...fijn te lezen dat je examens goed zijn verlopen. En ja...dat aardrijkskunde...heb er al vanalles over gelezen op internet. Je schijnt niet de enige te zijn die er moeite mee had. Misschien wel gunstig voor de normering! Hoop dat met Manon ook alles goed is gegaan tot nu toe. Spreken elkaar snel om een afspraak te maken voor een bezoekje!

Liefs Sonja en Loucka

Anoniem zei

heey puckie,

mooi dat je toch nog wat vakken kunt gaan afronden hopelijk heb je ze allemaal goed gemaak. we duimen voor je in de achterhoek.

fam jansen

Anoniem zei

Hoi Puck!

Je slaat je er dapper doorheen!
Heel veel sterkte!

Groetjes Geertje
(collega van je moeder)

Anoniem zei

Dag Puck,

Veel succes met je examens!

Stichting Leukemie.nl

Gijs Beukhof

Anoniem zei

Hee Puck, eg goed van dig dasse dien examens goot hups gemaak! Noe ma haope dat aadrijkskunde aug goot kump.
Mjaa heel veul succes en sterkte mit alles!

Groetjes Luca

Hans zei

He kerel, toch fijn dat je je examens thuis in alle rust hebt kunnen doen, ik hoop dat je je aardrijkskunde ook gehaald hebt, kun je dat tenminste afsluiten, enfin..voor de toekomst zal het toch wel TomTom of TomTwan worden, want autorijden zal wel het volgende examen voor je zijn...grtz en wederom veel sterkte.

Grtz buurmen

Anoniem zei

Ha die Puck,

Alleereerst mijn welgemeende excuses. Vol schaamte moet ik je zeggen dat ik al veel te lang niks van me heb laten horen. We zijn net terug uit Afrika en onze bruiloft komt steeds dichterbij (Ja..ik moet eraan geloven, Puck)spannend allemaal hoor. Bij jou is het ook spannend geweest begreep ik. Examens!! En dan ook nog eens de leraren bij jou thuis over de vloer?! Wie had dat gedacht? Gelukkig heb je alles goed gemaakt. Tja...aardrijkskunde blijft nog even afwachten dan. Het is te hopen dat het hele land hier moeite mee had, dan trekken ze de punten vaak nog wat omhoog. Wel fijn dat je toch al het een ander kunt afronden op deze manier. Ben benieuwd naar de uitslagen.

Puck, mijn complimenten voor hoe je de dingen aanpakt en voor je doorzettingsvermogen. Hou de moed erin.

Groetjes Serena

Anoniem zei

Hey Puck,

Al lang neits meer van me laten horen. Maar dat wil niet zeggen dat ik minder aan je gedacht heb.
Spannend he die examens. Super knap van je! Zijn we benieuw wat het wordt. Ik hoop dat het voor de rest ook allemaal naar wens verloopt?!

groetjes carolein

Anoniem zei

Hoi Puck,

Proficiat, ik ga ervan uit dat je de examens goed hebt doorstaan!
Aardrijkskunde was ook niet mijn beste vak. Daarom heb ik gekozen voor een goede navigator (Tiny).
Groeten van ons allemaal.

Ons allemaal