Donderdag, 26 juni 2008

Vandaag werd ik dan toch echt weer vrijgelaten. Na de ochtendcontroles, het ontbijt en het douchen begon ik met inpakken zodat we direct konden gaan zodra Pap zou arriveren. Hij zou er tegen tien uur zijn maar aangezien hij natuurlijk weer eens in de file stond voor Maastricht werd het uiteindelijk elf uur. Toen hij aankwam hebben we direct de tassen gegrepen en zijn we vertrokken. Vlak voor McDonalds besloten we dat het wel lekker was daar even te stoppen voordat we huiswaarts keerden.

Eenmaal thuis aangekomen konden we ons al snel weer op gaan maken voor vertrek, aangezien we richting de diplomauitreiking van Atheneum 6 moesten.

De uitreiking was zo geregeld dat we steeds met twee of drie geslaagden tegelijk op het podium moesten komen en dan kregen we om de beurt ons diploma uitgereikt door de heer Harings, directeur Atheneum. De coördinator, Rinus voor vrienden, zag dan natuurlijk zijn kans schoon om er nog wat smeuïge schooldetails aan toe te voegen.

Bij mij lagen die 'details' natuurlijk voor het oprapen maar de verrassing was toch wel groot toen ik niet alleen een half diploma/puntenlijst kreeg maar ook een envelop mocht openen waarin een briefje zat met een donatie van maar liefst € 1.000,- van de Trevianum Scholengroep aan de Leukemiestichting. Super !!!!

Hieronder een paar foto's van de uitreiking. Op de onderste, links mijn coördinator Rinus van den Nieuwenhof, in het midden ikzelf en rechts de directeur atheneum de heer Harings, die me ook enkele malen thuis heeft bezocht.

Nu ga ik iets gevaarlijks doen, want als je iemand of iets bedankt is de kans groot dat je anderen vergeet, maar ik wil toch even alle leraren bedanken die me de afgelopen maanden geholpen hebben en een speciaal dankjewel voor 'Rinus' die toch maar mooi 'mijn' coördinator is geweest en een groot aandeel heeft gehad in het halen van dit halve diploma.

Na afloop moesten we ons naar huis haasten om snel wat te eten zodat we om zeven uur weer bij de diplomauitreiking van Manon konden zijn. Eenmaal daar aangekomen konden we genieten van een schitterend fabeltje alvorens ze daadwerkelijk begonnen aan het uitreiken van de diploma's (aan 6 klassen pfffffffffff.).

Toen Manon en Eveline eindelijk aan de beurt waren geweest (ik moet overigens toegeven dat ik niet op de stoel ben gaan staan, maar wel heb geapplaudisseerd) besloten Yannick en ik om het voor gezien te houden en beneden wat te gaan drinken. Na afloop gingen we naar huis en kon ik me gaan opmaken voor een heerlijke nacht in mijn eigen bedje.

Dinsdag, 1 juli 2008

Na enkele dagen lekker thuis te zijn geweest, examenfeestjes te hebben bezocht en lekker niks te hebben gedaan, was het dan eindelijk zover...

JARIGGGGGG 18 !!!!

Na 's nachts al te zijn gefeliciteerd door Manon en Pap en Mam bleven 's morgens de smsjes met felicitaties binnenstromen. Eenmaal goed wakker werd het tijd om naar beneden te gaan en eens te gaan kijken of er toevallig wat cadeautjes voor me klaarstonden. Gelukkig bleek dit wel het geval en kreeg ik van Pap en Mam een reis naar een voetbalwedstrijd in het buitenland naar keuze samen met hen en Maarten.

Ook hadden ze mijn 1e rijles geregeld voor die middag. Na te hebben gedouched kwamen Opa en Oma langs met Jeanny en Lou en ook Wilma en Maarten vielen even binnen. Oma had mijn lievelings-Mokkataart gebakken en als spreekwoordelijke klap op de vuurpijl kwam Manon en van haar kreeg ik een schitterend horloge cadeau.

's Middags kwam Rinus van de Nieuwenhof van het Trevianum nog langs en nadat iedereen weg was zijn we lekker Italiaans gaan eten bij Lignano's in Geleen. Na te hebben genoten van het heerlijke eten en de heerlijke zomeravond zetten we Manon thuis af en gingen naar huis. Lei kwam, samen met Wilma, ook nog iets drinken en daarna gingen we naar bed om ons voor te bereiden op het feest van morgen.

Ik lig inmiddels weer in het ziekenhuis en het gaat goed. Het feest gisteren was geweldig. Ik ga deze blog dan ook binnenkort verder afmaken.

Groeten Puck

11 opmerkingen:

Anneke en Wil zei

Hoi Puck!

Fijn dat je zo hebt genoten van die paar dagen thuis.
Hopelijk spoel je nu wat sneller die MTX uit dan bij de vorige kuur. En anders, toch maar weer het beste ervan maken he.

Groetjes uit Brielle.

Anoniem zei

Hai Puck,

Zojuist je blog gelezen.
Wat ben jij een enorme kanjer en een vechter!

Wij wensen jouw alle sterkte en kracht toe.

Hartelijke groeten,
Helga en Jack
www.vankankernaarkanjer.nl

Anoniem zei

hoi schat, fijn om te horen dat het met je waardes weer wat beter gaat dan enkele weken geleden. Als dat aan het prachtige feest ligt ter ere van je slagen en verjaardag dan vind ik dat we dat veel meer moeten doen. Super was dat en daar zullen we het nog lang over hebben. Ik heb nachtdienst en er is pas een half uur voorbij dus ik moet nog even.Slaap jij maar lekker en droom van iets leuks. Tot gauw. Liefs van Jeanny.

Anoniem zei

He topper,

Leuk weer een stukje van je blog te lezen. En het water loopt me langs mijn mond bij het zien van oma's taart. Hopelijk staat er 15 augustus eentje bij ons op de tafel!
Hoop dat ze je nu iets sneller laten gaan als de vorige keer. En dan is het misschien zoals tante Jeanny zegt wel een goed idee alweer een feestje te vieren!

We zien elkaar snel.

Dikke kus Sonja en Loucka

Hans zei

Puck kerel ik ben blij dat je zo stevig in deze wereld staat, en hoe je omgaat met deze toch niet zo milde ziekte, ik hoop dat het je goed blijft gaan en dat op een mooie dag je echt alles achter je kunt laten.

Grtz, de buurmen en de rest

Anoniem zei

Hoi Puck,

Nog van harte PROFICIAT met je
18`verjaardag!!
En natuurlijk ook voor je halve
diploma "petje af".
Ik las ook nog iets van een
rijles,en aangezien ik niks heb
gehoord op radio of t.v.[L1] neem
ik aan dat,ook dat goed is gegaan.
Verder wens ik je het aller beste
Groetjes aan je ouders en vriendin
en tot de volgende keer!!

Marianne van de bekker.

Anoniem zei

Hoi Puckemans,

Wat hoor ik vanmorgen via de tef.?
Vandaag heel waarschijnlijk naar
huis?Dat zou heerlijk zijn.Je waardes weer goed op pijl.Zo willen
we het graag zien he'.Ik hoop dat je in het AZM goed heb kunnen uit
rusten na al dat gefeest.Jou verjaardag was geweldig,wij hebben
genoten samen met jou,pepke,memke
en natuurlijk Manon en al je familie en die hele zwerm vrienden
en vriendinnen van jou, prachtig.
Puckie rust goed uit en geniet van
heerlijk thuis zijn.Liefs van ons.
Oop en Omi.

Anneke en Wil zei

Hoi Puck,

Wat fijn dat het deze kuur allemaal weer beter ging, en dat je weer naar huis bent.Het is je zo enorm gegund jongen.
Wij vertrekken vandaag naar Italie, dus het zal wel weer even duren voor we op het blog verschijnen (behoren nog tot de antieke Nederlanders die geen laptop hebben). Succes met wat er weer allemaal komen gaat!

Groetjes uit Brielle

Anoniem zei

Ha Puck,

Hopelijk gaat met je alles goed. Zo te lezen heb je toch een leuke verjaardag gehad. Jammer dat we elkaar niet konden zien. Ik ben inmiddels er alweer een stuk beter aan, nog wel op z#n tijd moe, maar dat hoort erbij zeggen ze! Heb je ons kado al samen met Manon uitgeprobeerd? Hier in Oostenrijk verloopt alles prima. Het stulpje staat er goed bij. Vanavond heb we een verlaat " richtfeest".
Doe pap en mam de groeten. Jij sterkte voor de komende tijd.

groet, jef monique en jorg

Anoniem zei

He, hoop dat het goed gaat vanmiddag. We denken aan je!

Liefs Sonja & Loucka

Anoniem zei

Hoi Pucky

Fijn voor je dat deze behandeling
policlinisch gebeurd.Zo kun je lekker thuis zijn.Wel een heel
gerace drie keer per week,maar ja
voor de rest toch lekker thuis he.
Pucky je moet wel blijven schrijven
hoor,dan kunnen wij ook weer makkelijker antwoorden.Je hebt het
nu wel druk natuurlijk met zo vaak
naar het AZM te gaan, maar we willen het graag allemaal van jou
horen hoe het met je gaat.Geniet
verder van het mooie weer,doen wij
ook.Groetjes uit Venlo van Oop en
Omi voor jullie allemaal.