Dinsdag, 23 september 2008

Vandaag moest ik naar het azM voor een beenmergpunctie en ging Jansse er eindelijk uit. Na een tijdje te hebben gewacht op mijn bloeduitslagen kon de dokter eindelijk worden gebeld om de beenmergpunctie te komen doen. Dit kon omdat mijn bloedwaardes gelukkig weer eens waren wat ze moesten zijn.

Mijn HB was 6.9, mijn trombo's waren 505 en mijn leuko's waren 5.9. Kijk daar komen we ergens mee.

De beenmergpunctie verliep redelijk soepel nadat Roel (de dokter) nog een extra verdovingspuit had gezet. Even voor alle duidelijkheid; het botweefsel en bot worden niet echt verdoofd en dat voel je wel. Na de punctie moet ik altijd enige tijd plat liggen en daarna kon ik meteen door naar het chirurgisch dagcentrum zodat ze daar Jansse eruit konden halen. Na ons te hebben gemeld en even te hebben gewacht in de wachtkamer werd ik door de chirurg zelf opgehaald. Hij legde me uit dat het maar een paar minuutjes zou duren en ik moest in een kamertje mijn shirt uittrekken en een operatiejurk aandoen. Vervolgens kon ik op de operatietafel gaan liggen en kreeg ik een vervelend verdovingspuitje. Na nog een verdovingspuitje omdat het nog niet goed was verdoofd (dit bleek toen hij Jansse begon los te maken) werd er begonnen en was het binnen tien minuten gepiept. Ik moest wel nog even in de wachtkamer blijven zitten om te kijken om mijn ader goed dicht ging en vervolgens kon ik lekker naar huis.

Woensdag, 24 september 2008

Toen ik wakker werd heb ik direct actie ondernomen zodat ik de dokter kon bellen voor de uitslag van mijn beenmergpunctie.

DIT BLEEK WEER HELEMAAL SCHOON TE ZIJN!!!!

Het gevolg is dat ik maandag met de onderhoudskuur begin en dat betekent voor de eerste vier weken alleen maar chemopillen.

Ik kan me nu wel alvast gaan voorbereiden op Malaga.

Groeten Puck

18 opmerkingen:

Anoniem zei

HoiPuckie

Ha nu ben ik eens een keer de eerste die antwoordt. Heb je goede berichten gelezen,dus op naar de
volgende kuur.We waren heel blij
dat je woensdagmorgen zelf belde dat alles in orde was.Een hele gerusstelling,nu kun je aan de wederopbouw beginnen.Wij wensen je
heel veel sucses voor maandag.
Dikke knuffe en groetjes voor mam,pap en Manon. Oop en Omi.ojhjey

Anoniem zei

Hoi Puck,

Fijn om te horen dat alles goed is verlopen!
Succes maandag!

Groeten,

Hub en co

Anoniem zei

Beste Puck,

Als eerst feliciteren we jou natuurlijk, maar ook je Mam en Pap.

Op naar de volgende stap op weg naar het einddoel.

Groeten van ons en fijn weekend.

jef monique en jorg
Paramaribo

Anoniem zei

Nou dat is toch weer super nieuws!!

Carolein

Anoniem zei

PROFICIAT met je geweldige uitslag!!! Mis je jansse nog niet?...;-). Die is toch 10 maanden een trouwe compaan geweest....grapje hoor! Fijn dat'ie eruit is!

geniet van de 'vrijheid' en van de goede uitslag. Tot vlug.

je tante Katootje

Anneke en Wil zei

Hoi Puck!

Dat is weer supernieuws. Weer helemaal vrij. Stoer litteken, of valt dat wel mee?
Geen idee wanneer je naar Malaga gaat, maar ik wens jullie allemaal een TOPvakantie!

Groetjes uit Brielle

Anoniem zei

Hee Kerel, dat is eg geweldig nuujts!

Groetjes Luca

Hans zei

He Puck,

das eindelijk weer eens goed nieuws of eigenlijk gewoon heel goed nieuws, de eerste grote stap naar beter worden, en weer alles kunnen en mogen doen waar je zin in hebt.

Zet hem op.

Grtz Buurmen en de rest

Anoniem zei

Ha die Puck,

Hopelijk is alles goed bij jullie.

Hier wel, lekker weer en lekker warm.

Jullie binnenkort ook.

Fijne vakantie in Malaga en geniet ervan.

jef monique en jorg

Anoniem zei

Wens je een hele fijne vakantie in Malage! Denk maar een beetje aan ons als je in het zonnetje zit.

Dikke kus Sonja

Anoniem zei

Super fijne vakantie.
Geniet ervan!!!

groetjes Carolein

Anoniem zei

Hoi Puck,

Geen bericht is goed bericht zegt men!

Het zal dus zeker goed met jou gaan!

Groeten

Hub & Co

Anoniem zei

Hoi Puck

Lees dat het goed met je gaat,
en zelfs op vakantie bent geweest.
Hier is ook alles weer oké,
heb vorige week flink de griep
gehad,na een reuinë van de fam.
Driessen.Met al dat gekus zal
iemand me dat wel kado hebben
gedaan.
Zoals je misschien al wel weet
zijn wij inmiddels verhuist en
ik kan je vertellen:
`t is hier fantastisch!!!
Nu hou ik er weer mee op, doe
de groeten aan je ouders en tot
de voldende keer.

Groetjes:Marianne van de Bekker.

Anoniem zei

Ha Puck,

Hoorde dat jullie een leuke vakantie hebben gehad.

Hopelijk gaat het nog steeds goed met je.

Hier ook alles goed, nog steeds lekker weer, 30+

groeten van ons voor jullie,

Jef mona en jorg

Anoniem zei

Hey Puck,

Wij kennen elkaar niet, maar ik kwam bij toeval op je blog terecht. Je verhalen spetteren van de positieve energie en het doet me goed te lezen dat het goed met je gaat.

In mei 2005 (toen 23 jaar) werd bij mij ook ALL gediagnostizeerd. Na een reeks van chemo's en bestralingen uiteindelijk een allogene stamceltransplantatie ondergaan en inmiddels weer helemaal de oude.

Ga zo door kerel!

Groet,

Joris

Anoniem zei

Heey Puck,

Ik hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat.

Liefs Carolein

Anoniem zei

Ha die Puck,

Geen nieuws is goed nieuws zeggen ze geloof ik.

Hier ook verder alles goed.

Het is hier nog steeds erg warm, iedere dag 30+

groeten van ons voor jullie,

jef monique en jorg

Anoniem zei

Hey Puck,

Ben blij om te lezen dat het goed met je gaat! Echt knap zoals je blijft volhouden. Groetjes aan je pa en ma!

Bram en Serena