Zaterdag 15 november 2008

Het is vandaag een jaar geleden dat bij Puck leukemie werd geconstateerd. Op 14 november zijn we bloed gaan prikken en werden we 's avonds gebeld dat iets niet in orde was. Na een hoop vragen en onderzoeken werd Puck opgenomen. Vandaag, 15-11 precies een jaar geleden kregen we die verschrikkelijke mededeling.

Het is heel vreemd, aan de ene kant is er verwondering dat er al een jaar voorbij is en aan de andere kant lijken die lange ziekenhuisopnames, zijn kale kop, zijn magere spierloze lijf en zijn dikke prednisonwangen al van héééél lang geleden. Puck leeft al een aantal weken weer het leven zoals het behoort te zijn voor een 18 jarige, maar wordt toch geconfronteerd met zijn 'on'mogelijkheden.

Gisteravond "vierde" hij zijn 'jubileum' bij zijn voetbalcluppie met enkele Belgische biertjes en de woorden "ik heb feest, want ik ben een jaar ziek" en vannacht en vanmorgen moest hij dat bekopen met een flinke kater en de daarbij horende activiteiten.

Het is fijn om te zien dat Puck weer een redelijk normaal leven lijdt; hij gaat welgeteld 9 uur per week naar school, studeert, heeft rijles, werkt in het weekend bij het call-centre van de regiotaxi en heeft daarnaast ook nog tijd voor Manon met wie hij vandaag precies een jaar verkering heeft (dubbel feest).

Het is duidelijk dat hij naast al deze zaken weinig tijd heeft om aan zijn blog te werken en daarbij heeft hij vaak geen zin meer om bij zijn ziek zijn stil te staan, maar we zullen proberen om jullie toch op de hoogte te blijven houden van zijn wel en wee. Als Puck geen zin heeft om te bloggen zullen Albert of ik af en toe een stukje schrijven.

We zijn er nog niet, want we hebben nog een jaar te gaan, maar bij deze willen we iedereen bedanken voor alle steun, hulp, kaarten, telefoontjes, mailtjes, cadeautjes en dergelijke in het afgelopen jaar. Hoe klein het gebaar ook was, het doet eenvoudigweg goed.

Dikke kus Marian, Albert en Puck

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Puck, Marian & Albert,

Een jaar geleden werden ook wij op de hoogte gebracht van het verschrikkelijke nieuws. Al gauw werd ons duidelijk hoe waanzinnig positief Puck(en ook natuurlijk Marian en Albert en niet te vergeten Manon) was onder de hele situatie. Dat maakte het natuurlijk ook makkelijker voor ons, als familie, om met dit vreselijke nieuws om te gaan. De kracht en moed die jullie samen hadden gaven jullie aan ons allen door. Door Lou is een en ander al eens samengevat in zijn gedicht "TROTS". Daar sluiten wij ons dan ook volledig bij aan. Want TROTS zijn we op jullie!!! Blij te zien hoe Puck na dit ellendige jaar zijn leventje weer begint op te pakken. Geniet ervan kerel. Nogmaals WIJ ZIJN TROTS!

Liefs Henry, Sonja & Loucka

Anneke en Wil zei

Lieve allemaal,

Zo zie je dat een jaar, ondanks heel veel ellende, verdriet en angst, voorbij vliegt. We hopen dat ook het komende, afsluitende jaar heel snel gaat, en dat Puck zo lekker in zijn vel blijft zitten!
Jullie doen het top!

Groetjes uit Brielle.

Anoniem zei

Vandaag zijn we weer bij Karel geweest om kaarsen te halen. Je ziet we gaan hier nog even mee door. Je ziet ieder gaat hier toch op zijn eigen manier mee om wij hebben als familie ook veel steun gehad van familie, vrienden, collega's, buren en andere mensen die ik niet wil vergeten. Hiervoor onze dank, maar ook de vraag om Puck niet te vergeten maar zeker ook het Leukemiefonds want ook daar is onze steun en bijdrage nog steeds hard nodig. Heb je suggesties om hier iets voor te doen dan horen we dat graag. Groetjes van Jeanny en Lou.

Anoniem zei

Ergens in het verhaal ben ik een leesteken vergeten. Ik was te snel, maar ik ga ervan uit dat iedereen begrijpt wat ik bedoel. Jeanny

Anoniem zei

Lieve kinderen

Ook wij hebben 14 oct. stil gestaan
dat het alweer een jaar geleden is
dat we het vreselijke nieuws hoorde
Een jaar waarin Puck heel veel heeft meegemaakt,maar waar hij zich
geweldig doorheen heeft gebokst met
heel veel steun van zijn pepke memke en Manon en de vele familie
vrienden en bekende.Ook wij zijn
trots op onze kleinzoon en hopen
dat hij het komende jaar met de
zelfde positievitijd door zal gaan.
Fijn van Marian of Albert dat zij
ons af en toe op de hoogte houden
nu puck het met alle andere zaken
te druk heeft.Hij moet niet over
het hoofd zien dat er ook nog gerust moet worden.Kinderen heel
veel liefs voor jullie allemaal en
we zien jullie gauw.Oop en Omi.
moet worden.

Anoniem zei

Hallo,

Er zijn me al een aantal mensen voorgegaan, maar óók ik wil Puck, Marian, Albert en Manon een compliment maken! Super zoals jullie zijn omgegaan met het ziek-zijn van Puck!
Maar….…ík zou ík niet zijn……
Mensen…stort een bijdrage op 13.92.81.827 tnv Karin Senden inz. Puck!!
Het totale bedrag zal op 15-11-2009 aangeboden worden aan de Stg. Leukemie uit naam van/door Puck.
Zij zijn er immers mede verantwoordelijk voor dat Puck goede kansen heeft op volledig herstel!
Onderzoek in het verleden biedt kansen op herstel nú en in de toekomst…
We hebben al een aardig bedrag bij elkaar gesprokkeld. Maar door een paar héle mooie stortingen is het mij een ietwat in mijn bol geslagen en heb ik het streefbedrag opgeschroefd naar € 10.000,00!!
In 2009 zal ik proberen een aantal acties op touw te zetten om dat doel te bereiken.
Maar…jullie hoeven hier niet per sé op te wachten….;-)
STORT NU! 13.92.81.827!!
Groetjes
‘tante’ Karin

Anoniem zei

Luitjes,

Jullie zijn kanjers!

groeten uit Paramaribo en tot gauw.

Monique Jorg en Jef

Hans zei

Lieve buurtjes,

alles wat iedereen vanuit z'n hart in t bovenstaande heeft geschreven kunnen wij ons alleen maar bij aansluiten...

Puck je bent een KANJER !!!

En we zijn trots op jullie alle vier

Dikke knuffel
Hans, Nicole en Bram
-XXX-

Anoniem zei

Lieve allemaal

Ook ik had al een tijdje het blog niet meer bezocht.
Steeds vaker zag ik Puck fietsend door het dorp. Dan dacht ik die Puck ziet er weer goed uit!
Ook van mijn jongens hoorde ik uiteraard het een en ander en dat het op dit moment weer goed ging.
Wij sluiten ons bij iedereen aan met woorden en gedachten!
Wij vonden het heel fijn om ons medeleven te tonen. Zelf hebben wij drie kinderen en kunnen ons enigsinds voorstellen wat jullie samen hebben meegemaakt. Wij beseffen dat jullie nog even te gaan hebben, maar de 1e stap is gemaakt. Ik blijf zeggen en zingen;
Veer hawte samen!
Super jongens, ook op ons kunnen jullie altijd blijven terugvallen!

Hub & Co

Anoniem zei

Hallo Puck Marian en Albert,

Fijn om te horen dat Puck weer een
beetje een normaal leven heeft,
ook al zullen er nog wel moeilijke
dagen tussendoor komen.
Ik hoop dat hij het komende jaar
weer net zo dapper ten strijde gaat
als het afgelopen jaar.
Dat hij ook weer mag en kan genieten van alle leuke dingen die
bij `t leven van zo`n jonge vent
horen!!!
Verder wensen wij jullie fijne
feestdagen en een gelukkig en
GEZOND 2009.

Groetjes en tot schrijfs
Marianne van de Bekker.