Ik had jullie beloofd dat als er iets spannends zou gebeuren ik de 'pen' weer zou oppakken. Maar ik moet bekennen dat ik me daar niet helemaal aan gehouden heb. Dus nu maar eens even een samenvatting maken.

Maandag, 18 augustus 2008

De eerste dag van kuur 10. Een makkie. Één chemootje en wat spuitjes die mam me zou zetten. Allemaal zaken die ik in het begin al een keer had gehad, dus ....... niet 'spannend'. Tenminste totdat ik een weekje bezig was. Daarna kan ik het zaakje het beste samenvatten als overgeven, slapen, overgeven, moe nog meer overgeven, nog meer slapen en helemaal 'kapot' moe.

Donderdag 21 augustus 2008

Vanmorgen hoorde ik op de radio dat Maarten van der Weijden 'goud' had gewonnen tijdens de 10 km. zwemmen op de Olympische Spelen. In de krant hadden we gelezen dat hij 7 jaar geleden leukemie heeft gehad en wel dezelfde vorm als ik heb. Super dat hij dan nu zoiets presteert.

Aan het einde van de middag belde iemand van het AD. Zij wilden mij interviewen in verband met zijn gouden medaille. Ze hadden mijn naam en zo via de Leukemiestichting. Ik heb een kwartier met die man gepraat en op vrijdag stond een groot stuk in het AD en een kleiner stukje in AD Sportwereld. Mam heeft natuurlijk in Born meteen alle AD's opgekocht. Voor het volledige artikel zie de link; 'Zijn medaille inspireert enorm'.

Daar bleef het trouwens niet bij. Als ik had gewild was ik inmiddels een BN-er. Ik ben benaderd door een aantal programma's, namelijk Hart van Nederland van SBS 6, zij wilden bij ons komen filmen in verband met een special over Maarten van der Weijden, Knevel en van den Brink van de EO, om samen met Maarten in hun talkshow te zitten en BNN wilde een gesprek.

Verder wilde een groep studenten geneeskunde, die onderzoek deden of zo ook al met me praten. Jullie hebben trouwens niet veel gemist, want ik heb tegen zowel HvNL als tegen Knevel en van den Brink 'nee' gezegd. Op BNN en de studenten moet ik nog reageren. Ik hoef niet met mijn kop op tv omdat ik toevallig leukemie heb.

Tussendoor op 25 augustus nog even theorieexamen gedaan voor mijn rijbewijs. Helaas ook geen succes; 1 foutje teveel oftewel 1 goed antwoord te weinig. En eigenlijk klopt dat niet want ik was gewoon te langzaam met het verbeteren van een fout. Jammer maar helaas, 17 september ga ik het opnieuw proberen.

Oh ja, 16 september doet Manon rijexamen, dus iedereen die in de buurt van Geleen komt rond de middag even extra opletten en het is misschien het beste om helemaal thuis te blijven. Ik hoop dat ze slaagt, want het wordt tijd dat ik auto met chauffeur krijg.

Dacht ik verder dat ik het ergste gehad had tijdens deze kuur, kreeg ik halverwege ook nog koorts. Hiep hoi, even ter controle naar de EHBO. 5 uur later weer naar huis, een liter bloed minder, een longfoto meer en een partij antibiotica mee.

Dat was het helaas niet dus ....

Maandag, 01 september 2008

Even de spuitjes ophalen op het dagcentrum van het azM. Maar die kregen we niet eerder dan dat men even mijn bloedwaardes had gecontroleerd. Mooi, maar met een HB van 4.2 heb je echt een probleem en laten ze je niet meteen weer gaan. Je bent dan steeds knap moe, zelfs als je alleen maar je haar hebt gestyled. Dus anderhalf uur wachten op bloed en dan drie zakken via het infuus naar binnen en dat duurt ook nog eens 3 uur. Daarna snel naar huis om weer op mijn krent te gaan liggen. Nog zes dagen en de eerste 10 maanden met intensieve chemo's zit erop.

Op 9 september staat de afsluitende beenmergpunctie en het verwijderen van mijn catheter op het programma. Even doorbijten, dan kan ik daarna weer zwemmen, voetballen, naar de sauna, op mijn buik slapen en natuurlijk naar school.

Donderdag, 4 september 2008

Vandaag is opa Tennis ( de vader van mam) van het verzorgingstehuis in Roermond verhuisd naar een verzorgingstehuis in Geleen.

Opa is aan het dementeren en sinds 5 weken werd hij verzorgd in Roermond.

Maandag, 8 september 2008

Nog even de bloedwaarden laten controleren om te voorkomen dat ik morgen leegloop (omdat er te weinig trombo's in mijn bloed zitten) als ze tijdens een operatie mijn Jansse gaan verwijderen. Helaas was alles te weinig. Mijn HB was 4.7, de trombo's 20 en de leuko's 1.2 (even om een juist beeld te krijgen; jullie hebben een HB van ergens tussen de 8,5 - 10, tussen de 150 - 350 trombo's en tussen de 4 en 10 leuko's).

Dus geen beenmergpunctie en ook Jansse moet blijven zitten.

Alles wordt een week uitgesteld. In tegenstelling tot de verwachting heeft mijn beenmerg een flinke tik gekregen; goed voor de slechte leuko's maar even minder voor mij. Weekje wachten dan maar.

Dinsdag, 9 september 2008

Vanmorgen is mijn opa overleden. Zaterdagavond heeft hij vermoedelijk een herseninfarct gehad en vanaf dat moment ging het steeds slechter met hem. We zijn toen met de familie gaan waken en vanmorgen is hij gestorven.

Zondag, 14 september 2008

Vanaf dinsdag is er weer vanalles gebeurd. Mam en pap hadden het natuurlijk druk met regelen van de begrafenis van opa. Woensdagmorgen had ik ineens koorts, dus weer naar het azM gebeld en weer naar de ehbo. Daar bleek dat mijn bloedwaardes nog steeds erg laag waren en dan is de combinatie met koorts niet erg goed, dus werd ik opgenomen.

Ik lig dus inmiddels al weer een aantal dagen op A5. Mijn waardes stijgen niet echt hard en mijn koorts wil maar niet zakken.

Ze hebben al twee keer een longfoto gemaakt en vandaag ben ik in de scan geweest om mijn longen en mijn sinussen te bekijken. Dit is standaardprocedure om te kijken of er geen ontstekingen zitten.

Ik ben wel naar de begrafenis en de crematie van opa mogen gaan en daarna weer ingeleverd en aangesloten op Jansse.

Zolang mijn bloedkweken niet positief reageren en ze op foto's en scans niks vinden is er niets aan de hand. Ik hoop dat mijn bloedwaardes snel een beetje stijgen, want dan zal mijn koorts wel weer dalen.

Groeten,

Puck

10 opmerkingen:

Anoniem zei

He menneke, top weer een stuk van je te lezen. We wisten het natuurlijk al, maar voor je vrienden en kennissen ook fijn, lijkt me. Blij dat je er bij kon zijn vrijdag en zaterdag! En nu weer hopen dat je bloed zich weer snel gaat herstellen en je de periode van 10 maanden kunt gaan afsluiten. Puckie...kop op...we denken aan je!

Liefs Sonja & Loucka

Anoniem zei

Puck,

Kop op jongen! Je hebt weer even wat tegenslagen moeten verwerken!
Blijf postief, maar dat hoef ik jou niet vertellen.

Groeten,

Hub & co

Anoniem zei

Beste Puck,

Goed om om weer wat van je te lezen.
Hou je taai, die eerste periode zit er bijna op.
Geloof in jezelf.

Sterkte en de groeten aan jullie van ons,

jef mona en jorg
paramaribo

Anneke en Wil zei

Hoi Puck,

Laat je ons weer schrikken zeg. We hopen dat je heel snel opknapt, want het is nou wel mooi geweest, vind je niet?
Heel veel sterkte toegewenst,

De Briellenaren.

Anoniem zei

Puckie,

Zurg mer det se sjnel van dit gedeuns aaf bus, zodet ver dich weer ens in actie kenne zeen op t veldj!

Anoniem zei

Ghallo...volgens mij heb je de chauffeur met auto vanaf vandaag in dienst genomen!?

Feliciteer Manon van ons!

Gr. Son

Anoniem zei

qcjimbiodhosheHoi Puck,

Wat fijn dat je weer wat van je hebt laten horen.Je ziet wel dat je familie en vrienden dan gelijk weer
reageren,zo leven we dan weer met je mee.Nu maar zorgen dat je snel
weer naar huis mag.Hopelijk heeft
Manon het belangrijke papiertje vandaag gekregen,als het zo is wens
ze maar proficiat van ons.Dat
examen van jou zal nog even moeten
wachten,maar dat komt wel.
Puckie lieve groetjes van ons en
tot blogs zullen we maar zeggen.
Oop en Omi.Ook voor mam en pap,en
beterschap voor mam met haar verkoudheid.

Anneke en Wil zei

Hoi Puck,

Zomaar een berichtje, dat je weet dat we aan je denken.
Volhouden he.

Groetjes,
De Briellenaren.

Anoniem zei

Ha Puck.. en Manon,

Normaal post voor Puck maar deze is voor Manon.

Van harte met het behalen van je rijbewijs.

Nu samen op pad, mobiel en niet meer afhankelijk van papa's en mama's, behalve als je dan een auto nodig hebt natuurlijk!

Veel plezier, sterkte, fijn weekend en de groeten thuis,

jef monique en jorg
vanuit een zeer warm Paramaribo

Anoniem zei

Ha die Puistje

Nao eine gans lange tied weer ein berichske van os. Aardig shit heh dat ste noe weer ein tiedje in Mesjtreech mos ligke, mèr ut zal waal zoa motte zeen. Gelukkig heat Manon ut begeerde papierke gehaold, zoa leas ich in de reacties, dus as te weer ein bietje mobieler bes kens te d'r saame lekker op oet. Puk , hawt dich good. Haopelik bes te weer vlot weg oet ut sjengelandj.

Beatersjap en tot ziens

Jac en Lon